23:43 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
معاملات مشکوک یک بانک و پتروشیمی، دو زیرمجموعه "خودرو، خساپا" + ۱۱ نماد

1399/08/29 11:36

در روز رشد ۴۸ هزار و ۳۵۴ واحدی شاخص رقم خورد:

معاملات مشکوک یک بانک و پتروشیمی، دو زیرمجموعه "خودرو، خساپا" + ۱۱ نماد

نماد برتر- در روز رشد ۴۸ هزار و ۳۵۴ واحدی شاخص ، بانک فرابورسی، یک پتروشیمی، دو زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام در ادامه روزهای گذشته پر تقاضا و با رشد نرخ ها در عمده گروه ها آغاز به کار کرد به طوری که با اقبال سرمایه گذاران به سهم های بزرگ و شاخص ساز در نهایت نماگر بازار با رشد 48 هزار و 354 واحدی و ورود به کانال یک میلیون و 345 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


 


به این ترتیب، بیش از 9.1 و 14.7 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو ،توسعه و عمران امید، بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات به همراه بانک ملت با داد و ستد بیش از 959، 401، 364 ، 242 و 210 میلیون سهمی تعلق گرفت.


 


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 29 تا نه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


 


در صدر این فهرست، شرکت افست حاضر در بازار دوم بورس با افت 8.8 درصدی قیمت سهام ، شاهد داد و ستد 22.4 میلیون سهمی شد.


 


در ادامه هم شرکت های کاشی سعدی، ایران خودرو دیزل، صنعت روی زنگان، کاغذسازی کاوه، چرخشگر، دارویی لقمان، کشتیرانی خط دریا بندر، سایپا دیزل، سرمایه‌گذاری توس گستر، کاشی حافظ، شیشه و گاز، پتروشیمی امیرکبیر، شیشه سازی مینا و بانک آینده مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


 


حضور بانک آینده، پتروشیمی امیرکبیر، دو زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا به همراه 11 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


 


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.